bc

لذئاب وجوه اخري الجزء الثاني بقلم نورا محمد علي

book_age16+
54
FOLLOW
1K
READ
like
intro-logo
Blurb

لذئاب وجوه اخري

المقدمة

في عالم الواقع في دنيا الأحلام في أي مكان توجد سفينة

سفينة نوح

سفينة النجاة التي تبحث عن شطأن الأمل عن شطأن الأمان عن شطان الحب

ولكل انسان سفينة تحمله من عالم النسيان والاحزان الي عالم الافراح والألوان

وسفينتي ليست سفينة نوح انها سفينه تدور وتدور وتعود من جديد لعالم اخر وزمن بعيد

تتراقص أحلامي بين ضفتي النهر بين شاطئي البحر بين الوهم والواقع بين الخيال والحقيقة ولأنها لا تري في هذا العالم الا ما لا تريد ان تراه لا تري سوي ضباب وذئاب وسفن محطمة وفريسة تنهشها الذئاب

ولأني قد مللت حياتي بكل ما فيها تمنيت أن اجد كذبه أصدقها واسكن فيها تمنيت أن يجرفني التيار الي ذلك الشاطئ البعيد وقتها ساعرف أن هناك اشياء يكتبها القدر ويعرفها البشر ولا يستطيع انسان أن يفسرها

وقتها ساظل ابحث الي أن يحملني التيار الي شاطئ لا توجد عليه ذئاب لها وجوه اخري

لذئاب وجوه اخري

بقلمي نورا محمد علي

chap-preview
Free preview
لذئاب وجوه اخري الجزء الثاني بقلمي نورا محمد علي
الحلقة الاولي من الجزء الثاني لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد علي قال امير انا مش عاوز اسمع من حد غير ممكن تحكي لو سمحتي سهام احكي ايه انت عاوز تعرف ايه وانت عمال تلف وتدور حوالين الموضوع عشان ماتحرجنيش ولا تجرحني بتقول ان اي واحدة مكاني تتمني ايوة فعلا اي واحدة منهم تتمني لأنه هيصلح الغلط بس انا ما غلطتش معايا عشان يصلح غلطته امير مش فاهم يا سهام سهام كل غلطه انه موصلش معايا لحاجة ما لمسنيش عشان يصلح حاجة ساومني ورفضت امير ايه سهام خيرني بين السجن أو اني ادفع قيمة الوصلات اللي مضيت عليها ضمان الأدوية و بين اني انام في فراشه و يدفع لي بسخاء قالي هديكي مليون جنيه في ليلة واحدة بعد ما ضربته علي وجهه بالقلم و اهنته كم لم تهينه امرأة من قبل فما هو سوي رجل ذئب و ضبع و شيطان وقتها قولت ليه اني افضل السجن عن اني انام في حضنه و اني اتهان من اللي يسوي و اللي ميسواش عن اني اعاشر كلب زيه و اني .. امير و هو لا يصدق ما يسمعه هو يعرف أن عادل داعر بس مش لدرجة دي يساوم بنت علي شرفها معقول وصل بيه الانحطاط لكده قال امير ازاي دا حصل ازاي سهام هو دا بس اللي حصل انا قضيت يوم أسود من الفحم وربنا فرجها كنت بقول منين هجيب ٢٠٠ الف بس تاني يوم استلم فلوس لصفقة لحساب الشركة اكبر بكتير من قيمة الوصلات وقتها رحت وزي ما خيرني قولت ليه يختار يا ام يدلني الوصلات أو يرفع علي قضيه اسأل امجد ممكن يحكي بالتفصيل سببت الشركة و اشتغلت في غيرها و مر وقت كتير و انا مستنيه يجي يا خد الفلوس و في يوم جه و طلب مني أن ارجع الشركة وبعد الحاح قالي انه تاب و انه عاوز يعرف أن في نوع بيفكر في الحلال و الحرام وىمش هكدب و اقول اني صدقته بس قولت يا بنتي أن يهدي بك الله رجلا علمته كل حاجة عن الدين انا كنت بذاكر علشانه و هو كأنه مستشرق بيدرس عشان يجد ثغرة و بعد ما ربنا هداه رجع تاني زي الاول و اكتر و كأنك يا ابو زيد ما غزبت و اخذت تحكي و تتكلم و بعد أن انتهت قال أمير بس هو اتغير فعلا سهام طيب لما شوفته في شركتك قعد يقول بحبك و كلام فارغ و ملوش لزمه امير بس الحب مش كلام فارغ سهام ماشي خليني معاك الحب مش كلام فارغ لما يبقي متبادل مش كده و كمان لما رحت الشركة تاني يوم و رفضت اشرب حاجة قالي انت بتشربي في شركة امير و انت مش بتثقي فيه و انا اتغيرت علشانك و قتها رفعت قطعة شوكولاته من علي المكتب لو شوفت نظرة عينه هتعرف انه زي ما هو ذئب و ضيع و شيطان و لولا أن ضمير استيقظ كان زمان انتهيت امير ايه في ايه مش فاهم سهام ما كنتش شوكولاته كانت منشط جنسي مش عارفة ايه اللي كان هيحصل لو ضميره مصحاش و لا يمكن خاف من العقاب فاغتصاب عذراء عقوبته إعدام امير وقف في مكانه رغم أنها لا تراه و قال في التليفون امير انت ايه سهام عذراء يا امير فارجن يا استاذي ملمسنيش حد عشان يصلح غلطته ايه سكت ليه عاوزين اتجوزه طيب ترضي ليا اني اعاشر واحد زي عادل مش هيفتكر اني قولت اني افضل عليه كلب طيب مش هفتكر انه قالي هتروحي و ترجعي عشان تنامي في فراشي و تصير جاريتي زيك زي اي واحدة نامت عليه فما انت سوي امرأة حشرة يرضيك يا امير امير لا يا سهام ميرضنيش انا كنت فاكرك مضطرة واحنا في مجتمع شرقي بيقس الشرف بغشاء بكارة عشان كده كنت بحاول اقنعك انت مهمة عندي سهام لا يا امير انا اللي دخلت شبكة العنكبوت و طلعت مرتين يبقي ما يتقالش ليا ما انت سوي امرأة لان عارفة الباقي يا امير بيه ما انت سوي امرأة تبقي حشرة عند المعقدين اللي زي عادل امير اقبلي اعتذاري انا اسف يا تلميذتي سهام كانت تخشي أن يمتنع عن تعليمها إذا لم يعد لها علاقة بعادل قالت سهام بعد اللي عرفته لسه تلميذتك يا امير بيه امير بيه من امتي الأدب دا طبعا هتفضلي تلميذتي انت برهنت انك هتبقي خليفتي في عالم التشفير هتيجي الحفلة سهام لا مش هقدر امير ليه زعلانة انا اعتذرت طيب انت عارفة اني عمري ما اعتذرت لحد في حياتي سهام عارفة بس مش هينفع اجي امير لا هتيجي ولا ابعت حد يجيبك هبعتلك امجد سهام ليه امجد امير عشان انت قولتي عارف كل حاجة واكيد هيعملك احترام سهام هو فعلا بيعاملني باحترام يمكن عشان كان مع عادل في المرتين ويعرف كل حاجة من اول يوم لحد ما رجعت الشركة كنت فاكرة ان عادل عاوز يفتكر أن مش كل حاجة ليها تمن بس طلعت غلطانة امير لا مش غلطانة عادل اللي اعرفه استحاله يطلب الجواز من واحدة و يلح عليها دا في مليون واحده تتمني بس هو حبك سهام حب ايه يا امير اللي زي عادل عاوز يمتلك مش بحب هو عاوزني جسد اسم تاني يضيفة للقائمة بتاعته لحد ما يوصل للي هو عاوزة وبعدين يرميني علي طول دراعه هكون ايه غير نوع جديد من الحشرات امير انا مش بحاول اقنعك بحاجة بس هو اتغير سهام اتغير علي اساس انه بطل يغير النساء مع ملابسه ماشي انا معاك انه اتغير بقي يعمل علاقة كل شهر مش كل يومين طيب ممكن يكون مسكين و مر بظروف وحشة وعيشه مش مستقرة و انصدم في اول بنت حبها يبقي اتنازل عن جسمي ليه ليتأكد انه علي حق ولكل واحدة تمن فلوس او هدايا ولا حتي قسيمة جواز امير لا طبعا اقبلي اعتذاري انت زي اختي سهام لي الشرف انك تكون استاذي وىاخويا يا امير ويمكن الراجل الوحيد اللي بحترمه حاليا بجد امير خلاص يبقي صافي يا لبن هبعتلك امجد يوم الحفلة سهام خلاص يا استاذي إلي اللقاء في الحفل انهت المكالمة و اسندت رأسها علي الطاولة أمامها و هي تلهث كأنها كانت تحارب كانت تخرج كل ما مرت به و تكشف ضعفها أمامه و ليس لشيء سوي احترما له و أصرارها علي إكمال الدراسة علي يده رفعت وجهها عن المائدة و نظرت إلي ادهم و عمرو كأنها ترهم لأول مرة هي لم تتذكر أنها تفطر معهم انها نست كل شيء وتكلمت مع امير بحرية عمرو انت مش صاحبة عادل ادهم لا هي صاحبته بس مش زي سهام كفاية لو سمحت ثم اخذت تشرب الشاي الذي برد و بعدها أجرت بعض الاتصالات لتخرج مما تفكر فيه ثم قامت بإجراء مكالمة عمل وهي تتكلم بصوت مرتفع عندما تفكر كعادتها و بعد أن انتهت و رجعت إلي حالتها الطبيعيه ادهم سهام انت بتعتبريني صديق سهام ايوة ليه ادهم ليه اتغير لونك وىانت بتكلمي امير كنت شاحبة كالموته وىاول مرة اشوفك بشكل دا من شدة غضبك سهام لاني اضطريت افتكر اللي حصل مع عادل من اكتر من سنتين وازي خرجت من الشركة و انا بفكر منين هتيجي الفلوس و اللي هيسلفك عاوز ايه في المقابل كانت ليلة سودة بمعني سودة لحد ما جه فرج ربنا بثمن الصفقة عمرو انت بتكرهي عادل لدرجة دي سهام اكرهه بس ورابتسمت بسخرية و قالت سهام انا جه عليا يوم ما كرهتش حد علي الارض زيه و بعدها كرهت غيره و غيره لحد ما بقي ما هو سوي رجل ما هو سوي ضيع و ذئب هو و نصيبه بقي عمرو ليه الحقد دا سهام رفعت شعرها عن وجهها و قالت اهانني سومني كنت طفلة و فتح عيني علي غابة مليئة بالذئاب عمرو وهو ينظر لها كام عمرك سهام بالسنين ٢١ و نص و ب اللي شوفته يمكن اكبر من ١٠٠ عمرو مصدقك عقلك اكبر من سنك بكتير سهام هو كل ثروتي ادهم و هو ينظر إلي الأرض أمامه و قال مش الأرض دي ورثك من والدك سهام لا ابويا الله يرحمه ورثني الشرف و دا عملت نادرة مع ناس زي عادل ادهم طيب منين كل دا ما شاء الله انا مش بحسد ربنا يبارك لك سهام عارفة يا ادهم دا كله من فضل الله انا استعملت أيدي وعقلي في صنع مستقبلي في سوق الدواء والأرض واديني مستنيه عمرو مستنيه ايه سهام الحلم بداية الجزء التاني اتمني تعجبكم الحلقة الثانية من الجزء الثاني لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد علي سهام وها أنا انتظر عمرو مستنيه ايه سهام الحلم أن يتحقق فلم أولد في فمي ملعقة من ذهب و احتجت المال و عملت لأحصل عليه وقتها الدنيا علمتني شوية دروس دفعة واحدة عشان كده مش عاوزة حد من اخواتي البنات يشوف اللي شوفته أو يعانوا زي ما عنيت عشان كده بشتغل لاكفيهم شر الحاجة و احتياج المال و في البداية الأرض دي والبيت دا وبكرة ممكن يبقي فيه صيدالية لسهر هي في سنة ثانية جامعة كلية صيدلة و بكرة مكتب استيراد وتصدير لي هصدر الفواكة والخضراوات والأعشاب الطبية كمان ام سمر بتحلم أنها تبقي مهندسة وام نص لسان سما بتحلم تبقي مذيعة ام امي فهي تحلم ان تزوجنا و ها نحن ننتظر ابتسم عمرو علي برائتها و طموحها الجامح ادهم نظر إليها بإعجاب مصاحب للاحترام مطولا دون أن يقول شيء فلقد مر بما مرت به تقريبا هو أيضا لم يود وفي فمه ملعقة من ذهب لقد عمل وكده حتي انشاء مكتب هندسي في اول الأمر ثم شركة صغيرة ثم ما هو عليه اجل لقد اكون نفسه بنفسه وكان مستواه متوسط وهو يتذكر جيدا كيف تركته من يحب من أجل أن تزوج ثري عربي يكبرها في السن بكثير وهي اختارت الطريق السهل ام سهام اختارت أن تحفر في الصخر و ستصل فلقد وصل قبلها دون أن يساعده أحد و من سار علي الدرب وصل ادهم باذن الله هتحققي كل احلامك يا سهام و كانت نظرته تحمل من الاحترام ما يطيب الخاطر فالآن فقط عرفها علي حقيقتها و تتمني أن تكون اخته مثلها حملت الأطباق إلي المطبخ و بعد أن نظفتها نزلت لتتكلم مع عم صلاح الذي صمم علي أن تأخذ من الخضروات التي نبتت وأخذ يكدس الصنديق في شنطة سيارتها و هي تعترض صلاح عقبال ما تشيل فاكهة وزيتون يا ست سهام سهام تسلم يا عم صلاح مش ناقصكم حاجة المهندس ببجي في موعيده صلاح اه يا بنتي الأعشاب دي هنسلمها لشركة الأدوية والجرجير سلمناه مرتين لشركة الزيوت هو جاب سعر كويس والحسابات اهي سهام ألقت نظرة سريعة و ابتسمت و قالت ربنا يبارك في عمرك يا حاج و بعد وقت من الكلام معه في أمور العمل سهام شكرا على اللي عملته مع المهندسين والعمال صلاح بابتسامة سمحة انا معملتش حاجة كله من خيرك سهام ابتسمت برقة و قالت برضوا شكرا شكلك عاوز تقول حاجة صلاح الموضوع اللي قولت ليكي عليه سهام مش فاكرة صلاح المواشي سهام اه طيب حاضر هستلم بس الدفعة من شركة الأعشاب و نشوف عاوز بقر ولا جاموس صلاح كل نعمة يا بنتي سهام ابتسمت وقالت خلاص الزيارة الجاية ان شاء الله سلم علي حاجة وانا همشي مع الجماعة اللي جوة صلاح طريق السلامة يا بنتي كان عمرو و ادهم قد أتوا بسيارة واحدة سلمت عليهم سهام وشكرتهم مرة اخري ادهم هشوفك في الحفلة سهام أن شاء الله عمرو لا هتيجي و الا امير يزعل سهام وهي تركب سيارتها لا هاجي انا مش قد زعل امير انصرف كل إلي طريقة في السيارة رغم أن ادهم كان يقود يبطئ ليكون قريب من سيارة سهام الصغيرة نسبيا وصلت سهام إلي البيت وهي مرهقة حد الموت نزلت من السيارة تفرد طولها وهي تقول كبرتي يا سهام من ٣ سنين بس كان ممكن بطبقي يومين من غير نوم الوقت مش قادرة علي يوم واحد سهام وهي تفتح حقيبة السيارة لتنزل الأقفاص التي اعطاها لها عم صلاح تنهدت و رفعت المحمول و رنت علي البيت ردت عليها سهر فقالت لها نادي سمر وانزلي شايل معايا سهر حاضر ونادت علي اختها ونزلت لتشيل مع سهام ما احضرته من جزر و بطاطس و طماطم وىفاصوليا و خيار و غيرها من الأشياء حتي انه وضع لها قرع عسل و بعض البطيخ الأم التي رأت البنات يحملها الأشياء ما شاء الله ايه دا كله انت فوتي علي سوق العبور سهام التي جلست من التعب قالت لا معلش يا سهر انت و سمر هاتوا الباقي الأم هو لسه في باقي هنعمل ايه بدا كله سهام معرفش خزنيه الأم طيب ليه تبعزقي الفلوس كده كتير سهام دي من الأرض من اول إنتاج لينا الأم ماشاء الله تبارك الله ربنا يبارك ليكي يا بنتي و يجعل الناشفة في ايدك خضرة سهام يبارك لينا يا ست الكل مش ليا الأم ربنا يفرح قلبي بيك يا قلب امك و احتضنتها دخلت سهر و سمر يلهثان فقالت سهر انا بقول نعمل نصبة قدام البيت الحاجات دي كتير نيبع منها و ضحكت سهام انا بقول ادخل انام عشان بقي لي اكتر من ٢٤ ساعة ما نمتش وسايقة من الظهر الأم والاكل يا بنتي سهام وهي تتجه إلي الغرفة انا فطرت مع المهندسين هناك و بعدين ابقي اكل ثم رفعت ذراعة وهي تشم تراب الطرق و العرق عليها لا الاول هخد دش الأم خلاص هغرفلك علي ما تخدي دش سهام ابتسمت و قالت بسرعة يا تلحقيني يا متلحقنيش انا ممكن انام تحت الدش سهر ربنا يكون في عونك انا هساعدك يا ماما سمر وانا هطلع ليكي بيجامة سما وانا هاكل معاكي عشان افتح نفسك سهام ربنا ما يحرمني منكم دخلت إلي الحمام وبدأت الفتيات بعملنا سهر حملت الخضراوات إلي الداخل وأعدت سلطة والام سخنت الاكل وسمر أخرجت لها ملابس لتنام فيها وسما اخذت الأطباق لوضعها علي السفرة ومر الوقت بين الاكل والضحك ثم نهضت سهام بعد أن أكلت بسرعة وقالت تصبحوا علي خير يا حابيبي وبعد أن ردوا عليها قامت الأم لتري ماذا ستفعل بكل هذه الخضراوات وفي صباح اليوم التالي جلست معهم لتفطر وأخبرهم عن البيت وجماله سما هنشوف يا سهام سهام طبعا بس في حفلة عاملها استاذ امير بعد يومين و بعدها نروح البيت و الأرض عشان تشوفها و نقعد كام يوم الأم حفلة بقلق سهام ابتسمت برقة وقالت ايوة دا امير العايق اكبر مصمم برامج و انا بتعلم منه انت عارفة انا بثق فيه الأم بس سهام دي حفلة فيها اكتر من ١٠٠ فرد وبعدين مراته مصممة أنها تتعرف عليه الأم ابتسمت مراته طيب سهام انت خايفة من ايه يا اسماء ها ياسمكة مالك انا ب١٠٠ راجل الأم قلب اسماء انت بس كنت قلقانة بس بدل مراته مصممة يبقي خلاص سهام خايفة ليكلوني الذئاب واشرب حاجة اصفرة هههههه سما إلا قولي يا سهام مفيش حد اعمي أعجب بيكي سهام اعمي يا ام نص لسان ماشي سمر صحيح يا سوسو مفيش حد كده ولا كده من زميلك في الجامعة ولا كل الناس اللي بتشتغلي معاهم سهام ليه سهر عاوزاه نفرح سهام لسه بدري انا مش شاغل بالي بالحب والكلام الفارغ دا ولازم تعرفوا ان اللي يحب بنت يحترمها يتخيلها امه اخته واللي ميرضهوش علي اخته ما يرضهوش عليها الحب مش كلام دا فعل وانت لازم تخافوا علي نفسكم سما يعني ايه سهام في مقولة بتقول كل الطرق تأدي إلي روما سهر اه سهام اوعي تكوني روما ليك اكتر من طريق لازم تكوني مكة حاجة زي الحج مطهرة مكرمة ميوصلش ليكي إلا من استطاع إليه سبيل ياخدك بتعب بعفة وطهر زي الصلاة ميقربش منك غير الطاهر سما ايوة ايوة يا فيلسوفة سهام لا يا قلبي مش فلسفة ابونا الله يرحمو كان بيقول ايه يا ماما الأم نحن أناس لا نملك سوي كبربائنا وىحسبنا به حتي لو ملكنا الدنيا واستمر الكلام والحديث والضحك وابتسمت الأم علي رجاحة عقل ابنتها انه تعد نفسها صلاة لا يقرب إلا الطاهر دخلت غرفتها تنظر إلي صورة زوجها وتقول شوفت يا محمد شوفت بنتك ب١٠٠ راجل مرت الايام اتي يوم الحفل وقفت أمام المرآة لا تعرف من تقابلها أنها ليست بالجمال الصارخ أو المرسوم كأنه مصنع ولكنها فتنة اجل هي فتنة بذاك الجمال الطبيعي والبراءة والنقاء بذلك الثوب الأزرق والوشاح الرائع والكولية والحلق من الاكسسوار اجل فهي ليست بهذا الغني ولكنه كان مناسب مع ذلك الميك اب المناسب وقفت مبهورة بصورتها النهائية أخرجها من تاملها رنت هاتفها المحمول انه امجد ينتظرها بالأسفل ليقلها إلي الحفل خرجت لينظر لها أخواتها بنبهار وكذلك امها التي اقتربت منها بتلف لها الوشاح لتخفي مفاتنها وقالت متقلعهوش سهام حاضر ثم سمعت صوت المنبه الذي أطلقه امجد السرعة لتنزل ايه اللي هيحصل بصوت الحلقة امبارح مجيتش اللي توقعته النهاردة عاوزة تفاعل وتعليقات وفعلا مش ننشر إلا لو عجبتني التعليقات ليه بقي يا حلوين عشان الوحش هيظهر وايه كمان امجد هيقع ومحدش هيسني عليه اكتروا من التعليقات يا بنات والا قد اعذر من بعتر ام محمد طارق مدام نورا محمد على رايكم يهمني الحلقة الثالثة ١ الجزء الثاني لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد علي نزلت تتهادي في مشيتها إلي أن وجدته يقف ينظر لها بانبهار أنها المرة الأولي التي يراها تضع ميك اب كامل ترتدي ثوب سورية لأول مرة يرها بهذا الجمال و الأنوثة أنها تلك المدعية الرجولة وهي انثي بما تشملة الكلمة من معني اقترب منها وهو يتاملها قال امجد انت سهام سهام انت مجامل سموك امجد سموي تاني سموي اتفضلي و هو يشير إلي سيارته سهام بس انا معايا عربية ممكن حضرتك تتحرك بعربيتك وانا همشي وراك امجد لا يمكن انا مصممة تركبي معايا والأسواق يجيب سيارتك سهام ابتسمت برقة و قالت بس انا أمجد انا مصمم اتفضلي يا برنسس سهام برنسس مرة واحدة سموك امجد امجد يا سهام يا احلي سهام في الدنيا واحلي برنسس كمان وفتح لها الباب وأشار لسائق أن يأتي بسياتها خلفه وركب بجوارها وفي الطريق سألها عن آخر الأخبار مع عادل سهام مفيش اخبار انا من يوم ما قبلتك مشوفتوش بس بيكلم امير و بيوسطه أمجد وايه اللي حصل سهام اضطريت اني احكي له اللي حصل وبما أن امير عرف الحقيقة خلاص قرر انه مش يدخل واكد انه مصمم انه يكمل تعليمي و بيقول انت خليفتي امجد ابتسم وهو ينظر لها بطرف عينه ثم قال هل مازلتي تكرهي كل رجال الأرض ابتسمت و لم ترد امجد تتزوجيني سهام ايه كانت الصدمة تعقد لسانها نظرت له ولم تصدق ما يقول امجد اوقف السيارة وقال انا بحبك من اول يوم رأيتك فيه سهام سمو الأمير امجد فلتذهب الألقاب إلي الجحيم جلت اني احبك وعلي اتم استعداد اني اقدم لكي عمري قبل اسمي ومالي سهام سموك امجد وهو ينظر إليها بحب واضح في عينه امجد يا سهام امجد انا علي استعداد اني اعملك عرس تحكي عليه مصر زمن وبعدها نسافر بلدي سهام انا امجد الذي أمسك كفها ليرفعه إلي فمه ليطبع قبلة في راحتها ورغم أنها حاولت أن تسحب يدها إلا أنه أصر ولم يترك يدها حتي قال انا احبك وابغاكي زوجة وام لاولادي وكل اللي تبغيه بسويه وما اريد غير حبك وموافقتك سهام وعادل صاحبك امجد ماذا به لقد رفضته و اكدتي انك لن توافقي عليه لاي سبب سهام بس انا مش هتجوزك امجد ليش سهام عشان محدش يقول وقعت عادل وتجوزت امجد لانه اغني وسيفعل لي ما اريد أمجد و لكني احبك سهام بعند وعادل أيضا يحبني امجد لكنك تكرهينه سهام ممكن بس مش هتجوز من صاحبه امجد حاول أن يسيطر علي انفعاله وقال يعني انك لن تتزوجي من أحد من السفن ايه سهام ايوة ولا حتي خارج السفن ايه ما دام صديقه مش انا اللي افرق بين اتنين اصحاب امجد لكن لو تزوجتني لن تخسر ي شيء ولن تعيشي هنا ليخبرك انك تزوجتي صديقه سهام بس انا هبقي عارفة سموك ويبقي فاكرة وانت كمان بس امجد ممكن اعطيكي وقتك وتفكري سهام لتنهي الموضوع قالت هفكر بس مش هتزعل لو ما وفقتش انا بعتبرك اخ وصديق امجد وهو يأخذ نفس طويل قال حقا اخ وأن كان هذا لا يكفي سهام عندنا مثل مصري بيقول اللي بيوجعه اصبعه بيقول اخ مش بيقول زوج امجد بس انا ما ابغي اكون اخاكي سهام ليه يا امجد انا عاوزة لو الدنيا ضاقت بيه ارمي نفسي في حضنك وانا واثقة فيك امجد وهو ينظر إليها اياكي أن تفعلي ذلك سهام ليه امجد لأنك المرأة التي اريدها واحبها يا حبيبتي سهام وانا كمان بحبك زي اخويا مش أكثر امجد انا مش ييأس بسهولة اوقف السيارة أمام فيلا أكثر من روعة وقال وصلنا سهام دا البيت امجد اه ليش مرتبكة سهام مش بحضر حفلات قبل كده وخايفة اتصرف خطء شكلي كويس امجد اتصرف علي طبيعتك ام كيف تبدي فانت جميلة في المجمل ساحرة ثواك وميك اب كل شئ فيكي حلو سهام خلاص هصدقك نزلت من السيارة وهي تقول واضح ان السائق سبقنا امجد عارف اجتازنا في الطريق سهام ملاحظتش نظر لها وابتسم فابتسمت فهو وسيم جزاب ذو سطو ومال وشكل واسم وعلم فلما ترفضه سهام او غيرها فأشار لها بالدخول عارفة انه قصيرة هنزل جزء تاني كمان شوية لو لقيت تفاعل وتعليقات

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

معشوقتي

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook