bc

طبيبي مهووس بي بقلم ياسمين سلامه

book_age12+
79
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
sweet
like
intro-logo
Blurb

جنون غيره هوس عشق وميكس مضحك من الاخر لو عايزه تدوري على روايه مختلفه فأحب اقولك انتى جيتى المكان الصح ?

عندما رأيتك جذبتنى جرائتها فكيف لك الجرائه هذه عزيزتى بأنك تحدثينى ولا تخافين منى فإنك مجرد حمقاء لأنك تجرءت على ولم يكن فى الحسبان بأنى دكتور ريان الذي اغلقت قلبي بمئه قفل سيفتح لكى يا حمقاء وبل سأصبح مهووس بك

ليست الروايه تركز على بطلين فقط بل يوجد العديد من الابطال ?

لا تحكموا على بدايه الروايات فبدايات ليست جميله ولكن النهايات اجمل ?

طبيبي مهووس بي بقلم ياسمين سلامه

ترحب بكم ???

chap-preview
Free preview
part 1
فى صباح اليوم تشرق الشمس على اجمل مدينه تسمى القاهره فى بيت من الطبقه المتوسطه فنجد الأم تستيقظ ابنتها الام : يلا ي ريانه ي حبيبتى اصحى الساعه بقت ٧ وانتى قلتيلى صحينى ٧ اصحى يلا ريانه : حاضر ي ماما والله هتلاقى الساعه لسه ٦ ومصحيانى قبلها بساعه?? الأم: يلا ي بت بطلى لكاعه ريانه: يووه حاضر ريانه: بنت جميله بمعنى الكلمه يجذب اليها من ينظر اليها وخاصه داخل عيونها فلديها عينان واسعه بلون العسلى ووجه طفولى برئ وغمازه فى خديها اليسار قصيره القامه و لكن من ينظر اليها ينظر كأنها ضعيفه ولكن احبابي فلديها قوه مهما صغر حجمها فانها تلعب كاراتيه وبوكس ولكن توقفت عنهم عندما توظفت فى مستشفى اساس الحياه فلا تنسوا بأنها تخرجت من كليه تمريض وتعمل داخل المستشفى شخصيتها مرحه ولكن عندما تغضب لا احد لديه القدره بأن يقف امامها شجاعه جدا ولا تخاف احد غير ربها ولكن هل ستجد من يقف امامها? تملك من العمر ٢٣ عاما الأم:( فريده) فاسمها ع شخصيتها فانها ام فريده بنوعها لديها ٤٥ عاما اهتمت بأبنائها من صغرها فلقد توفى زوجها من عشرون عاما ترك لها ابنائها الثلاثه الابن الأكبر: سيف اجمل شباب المنطقه فانه ظابط وجميعا نعلم بأن جميع الظباط جميع ملامحهم جميله وحاده فسيف يملك بشره قمحى وعيون عسلى وغمازتين وطويل القامه يملك عضلات كبيره فيده كالدبابه عندما تاخذ منها ضربه ستقضى عليك بالفور? ولكن لا تخافوا فأنه يملك قلب حنون على عائلته يغضب كثيرا ولكنه طيب للغايه يملك من العمر ٢٩ عاما الأوسط: ريانه وتعرفنا عليها الاخير: امير فإنه الابن الأصغر لفريده يملك من العمر ٢٠ عاما فى كليه اعلام حلمه بان يصبح اعلامى كبير لديه بشره بيضاء مثل اخته طويل القامه لديه عضلات ع الرغم من صغر سنه فاخوه الكبير دائما يدربه لديه عيون عسليه كاخويه يسمى فى الجامعه بالجنتل مان شخصيته مرحه ويحب الضحك كثيرا الأم : يلا ي ريانه انا صحيت امير لسه سيف صحى انتى عارفه مش بيصحى بالساهل ريانه: حاضر ي ماما رايحه اصحيه اهوا ثم دخلت تسحبت كالحرامى ثم امسكت بدلو الماء الذي يمتلئ بمكعابات الثلج ريانه : سيف سيف الحق بسرعه سيف مفزوعا: ايه فى اي ثم لا حول له ولا قوه يسقط عليه الدلو ?? ريانه: هاهاهاها ضحكت عليك سيف وعينه حمره من الغضب : اه ي بنت الا ودينى ما انا سيبك ثم اصبح الاثنين يجروا? ريانه وهى تجري وخائفه: ماما الحقينى شكله بقا شبه الديب سيف: بقى انا ديب تعالى ثم وقفت الام وخلفها ريانه فريده : خلاص ي سيف هتضربها وانا واقفه سيف : ي امى انتى مش شيفاها عملت اي فريده : هى دي الطريقه الا بتصحيك لولاها كنت زمانك بتروح الشغل متاخر كل هذا وريانه تخرج لسانه وتلئسله?? سيف: طب جهزي الفطار ي ماما فريده : جهز اهوا يلا ورايا ريانه وهى تركض ورائها مسكها سيف من قفاها سيف: كنت بطلعى بقا مين لسانك ريانه وهى تدعى البرائه: دا كان ملتهب وقولت اهوي ? سيف: والله هعديها المرادي ? يلا عشان نفطر ريانه: يلا عند مائده الطعام امير : ساعه عقبال ما تيجو سيف: اخرص يلاااا واطفح امير: تمام ي باشا هو انا اتكلمت ريانه: جبان من يومه? فريده: خلاص ي ولاد صدعتوتى كولوا واسكتوا ريانه: انت تؤمر ي جميل ? نسيبهم يكلوا ونروح لمكان وطبقه اخري فى قصر الريان منيره هانم : ي شيكار صحى ريان هيتاخر ع المستشفى الساعه بقت ٧ مش عشان المدير هيروح متأخر شيكار: حاضر ي هانم هروح اصحى اهوا منيره هانم : والده ريان الابن الاكبر لعائله الريان طبيب جراحه ومدير لمستشفى اساس الحياه فلقد ترك له والده ورث المستشفى وجميع املاكه بعد وفاته فأصبح الواصى ع عائله الريان يسمى الغاضب المدمر فانه يغضب كثيرا ولا احد يقدر بان يحدثه وينظر له فجميعهم يخافون منه ع الرغم بانه يملك ٣٠ عاما الا انه بنى نفسى وكان دائما يساعد والده فى بناء كل هذا الغنى ومنيره تملك ابن وبنته فلديها جميله : بنت جميله ع اسمها متوسطه القامه تملك عينان خضراء كخضار الارض وبشره بيضاء جميله صديقه ريانه فأنها ممرضه تملك ٢٣ عاما طيبه القلب وحنونه ع غيرها ولديها ادم : الابن الاوسط لها يملك من العمر ٢٥ عاما يعمل طبيب كأخر فى مستشفى والده فا جميعهم يعملون فى مكان واحد فالأم حافظت ع ابنائها عند وفاه زوجها ام حنونه بمعنى الكلمة تخاف ع ابنائها كثيرا مهما بأنهم يملكون كل هذا الثراء الا انهم متواضعون ما عدا شخص فقط وهو ريان الذي نسيت اوصفه جماله لكم فريان يملك عيون بنى وعند الغضب فتتحول لأسود الغامق الذي يرعب بأن ينظر إليها احد طويل القامه يملك عضلات يافعه فإنه بلا منازع عندما ينظر اليه احد فيظنه كالمصارع ? فى غرفه ريان? شيكار : يا باشا يا باشا ريان منيره هانم بتقول لحضرتك اصحى عشان اتاخرت على المستشفى ريان بغضب : قوليها نازل واقفلى الباب وراكى واعملى القهوه شيكار بخوف من نبره صوته: حاضر ي باشا هعملها علتول شيكار وهى تخرج فازعه وتقول فى سرها: يخرابي دا شكله يرعب الله يكون فى عون الا هتتجوزه الواحد نفسه يشوفه يضحك ولو مره واحده اروح اعمل القهوه بدل ما يقتلتنى ويطردنى دا انا حته خدامه لو نفخ فيا اطير ثم استيقظ ريان واخذ دش وارتدي بدلته السوداء وجذمته السوداء وساعته السوداء ورش من برفانه الخاص الذي يذيب الكثير من النساء فجميع ملابسه بلون الاسود حتى غرفته سوداء من يدخلها يغمى عليه ع الفور? ثم تجمع الجميع ع المائده ينتظرون نزول ريان ثم قبل ان يجلس قبل يد والدته ريان : اذيك ي امى عامله اي منيره هانم : كويسه ي حبيبي يلا افطروا ي حبايبى هتتأخروا الجميع : حاضر ثم ذهب الجميع ع المستشفى والاخر فى عمله فى مستشفى اساس الحياه نجد الجميع واقف كالسيف ينتظرون بأن المدير يتحدث ثم ذهبت جميله عند الممرضين وسلمت ع ريانه وذهب ادم الى الاطباء ريان بصوت عالى : اظن الجميع موجود جميعهم : موجودين كلنا ي فندم ريانه وهى تكلم جميله بصوت منخفض : تقول مين دا وماله بيزعق كده لي ولا شكلى عشان جديده مش عارفه جميله بصوت منخفض : اسكتى دا ريان اخويا والمدير ريانه : امال مين رأفت دا جميله : هقلك بعدين اسكتى واثناء حديث ريان لهم انتبه بجميله تحدث ممرضه وهى اخري تحدثها ثم قال بصوت عالى جميييييله والا جمبها تيجى ع مكتبي حالا يلا جميله بخوف : حاضر ثم ظهر طبيب رأفت : اي ي ريانه بتتكلمى والمدير واقف دا ممنوع ريانه : اذاي مش حضرتك المدير رأفت : لاء انا كنت بس معينى دكتور ريان للمرضين الجداد بانى اعينكم وادربكم وبس ريانه : اسفه كنت بحسب حضرتك المدير طب والعمل رأفت : تروحى حالا مع جميله المكتب جميله : يلا ي ريانه اخويا هيقتلنا ريانه : ومالك خايفه لي دا اخوكى انا عايزاكى تعرفينى اذاي اخوكى جميله : بت بطلى كلام كتير ويلا وهقلك بعدين ريانه بلا مبالاه : ماشى ثم خبطوا وازن لهم بدخول ثم نظر الى جميله وريانه بغضب وعينيه حمراء من الغضب ريان : ممكن اعرف اذاي بتتكلموا وانا بتكلم انتوا مش عارفين ان دا ممنوع جميله : اصل ي دكتور ريان ريانه جديده وكانت بتسئل عن حضرتك مش اكتر ريانه وهى تنظر له ولا تخاف بالمره منه : اسفه مكنتش اعرف ان حضرتك المدير ريان وهو يقف بغضب : انتى اذاي بارده وبتتكلمى كده وبتبصيلى بعينك كده ريان : امال حضرتك عايزنى ابص لمين جميله مثلا ??? جميله فى سرها: اتشهدي ع روحك ي ريانه ريان وهو يمسك ذراع ريانه : انتى اتهبلتى ي بت انتى مش عارفه بتكلمى مين انا ريان الشرنوبي يعنى امحيكى من ع الارض ريانه وهى تنظر له: تشرفنا ريان : جميله اطلعى بره جميله : خلاص ي ريان ريانه متقصدش هى عفويه كده علتول ريان وغضبه بدأ يعلى : انا قلت اي جميله ف سرها : الله يرحمك ي ريانه كنت طيبه والله ثم قفلت الباب ريان وهو يقترب منها ريانه وهى داخلها مرعوبه بس بينت انها شجاعه : حضرتك ف اي هو انا عملت اي لكل دا ريان وهو يمسك ذراعها بكل قوه : عشان انتى البنت الوحيده الا عندها الجرائه تكلمنى وهى بتبصلى ريانه : امال ابص فين انت بتقول كلام غير منطقى خالص ريان وهو يبتعد : احب اعرفك معاكى دكتور ريان الا مفيش بنت تبصله كل الا بيكلمنى يبص وشه فى الارض حتى لو دكتور زيي لما اتكلم الكل يخرص سااااامعه ريانه : كده خوفتنى يعنى ريان وهو يكسر الفنجان فى الحيطه ثم امسك سماعه التليفون : اندهيلى جميله حالا ثم دخلت جميله خائفه ريان : خودي الغبيه دي حالا بدل ما اقتلها وعرفيها الشروط بدل ما هطردها يلا جميله وهى تاخذ ريانه جميله : يلا يلا عند ريان : وهو يفكر اذاي فيه بنت قدرت تنظر له وهى تحدثه ولا تخاف بالمره وهو يقف امامه اقوي الرجال نازلين اوجهم فى الارض كيف تنظر له بنت قويه ليست ضعيفه كالأخر ثم بدء يتذكر عندما كان يحادث الجميع وكانت ريانه تحادث جميله بصوت منخفض ويري جمال اعينها ووجها البرئ كان سيضحك عليها وهى تحادث جميله لكنه ريان الذي لا يضحك ابدا ترك عمله وبدأ يفكر فيها فى غرفه الممرضين ??‍???‍? جميله : انتى اذاي مخفتيش من ريان دا انا اخته وبخاف منه ريانه : مين دا اصلا ومفكر نفسه اي وتعالى هنا اذاي اخوكى جميله : ي هبله لما انتى ادربتى كنت مع الدكتور رأفت وسعتها ف فتره دي كان ريان قاعد فتره ف بيت عشان كان مر بفتره هى الا وصلته لحاله دي ريانه وهى تريد بأن تكشف شخصيته الغامضه ريانه : قولى بسرعه جميله : اسمعى ي ستى الروايه مش ذي الا فى دماغكم الا هو البطله والمدير بالعكس الروايه مختلفه جدا وكل ما اجزاء بتزيد بتلاقوا حاجات مختلفه بس مدكناها للحبايب ??‍♀?وانا بحب دايما اخلى الروايه مختلفه وهتستمتعوا فى مستشفى اساس الحياه ?? بسس لحد كده دا اول فصل ف روايه يارب يكون عجبكم ? فوت وكومنت حلو كده وقولولى رأيكم اكمل ولا لاء? لا تنسونى فأنا صاحبه روايه حكايتى مع السجينه وزينه حياتى وانشاء الله روايه طبيبي مهووس بي هتعجبكم جدا ?? لو انتهيت متنساش الصلاه ع النبي وان تستغفر ? #الكاتبه الصغيره # عاشقه القطط #Yasmeen Salama

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

أنين الغرام

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook