البارت 3

641 Words
فى مغفر الشرطه ? ااظابط محمد : خودها ي عسكري الزنزانه لحد ما تتعرض ع النيابة بكره العسكري وهو يعمل اشاره العسكريه: تمام ي فندم العسكري: يلا ي بت قدامى ثم قفل عليها بالقفل فى منزل حياه الاب (محمد ): ي حسرتى وانا شايف بنتى بضيع قدامى وانا واقف الام (حنان ) ببكاء : هنعمل ايه بنتى هضيع منى منه: ماما مش احنا معانا 5000 من تحويشه حياه خليهم معانا ونجيب بيهم محامى يخرج اختى الام (حنان ): اه فعلا قومى جيبيهم من اوضه بسرعه منه وهى تركض: حاضر حاضر منه: اهوه يا ماما الفلوس الام (حنان): يلا دور على محامى شاطر وطلع بنتك الأب: الساعه بقت 10 بليل اجيب منين محامى الأم بحزن: طب هنعمل ايه الأب بكسره: هنستنى نروح بكرة الصبح الأم: يعنى بنتى هتنام فى التخشيبه اه ي بنتى اه شبابك بيضيع ااه منه ببكاء: اهدي يا ماما اختى قويه وهتستحمل ان شاء الله الأم وهى تأخذ منه فى حضنها: يارب ي بنتى يارب ياااااااااااااارب فى السجن وتحديدا الزنزانه التى توجد فيها حياه حياه فى سرها: يارب اقف معايا انا غلبانه اهلى هيخرجونى اذاي احنا لوحدنا يارب يارب انتى عالم بيا خرجنى من الضيق دا يارب نزل معجزه من عندك تسعدنى وتساعد اهلى يارب خارج زنزانه عند ظابط محمد العسكري: المفروض كنت تأخد الأب بدل بنت ملهاش زنب ي فندم الظابط محمد بقسوة : انتى هتعلمنى شغلى بتقلك ابوها عيان دا لو خدنا هيموت ف طريق وانت مالك انت اخرس خالص عسكري بحزن ع بنت : حاضر ي فندم انا بقول رأي بس الظابط: رأيك ما يلزمنيش واختفى دلوقت من قصادي يلا العسكري : حاضر حاضر ي فندم انا بره ثم غادر العسكري فى نفسه: ربنا ينتقم منك ظابط ظالم حظى الهباب انى بشتغل معاك حسبى الله ونعم الوكيل ربنا ع الظالم والمفتري ويمر الوقت حتى شروق الشمس لقد دقت الساعه السادسه صباحا فى منزل حياه الأم (حنان): يلا ي محمد البس ودور ع محامي الأب (محمد): حاضر هلبس ع السريع واروح هى منه صحت الام: هى اصلا لسه نايمه ي حبه عينى منمتش طول ليل بتعيط حتى قالت مش هتروح دروس النهارده الأب: انا رايح يلا سلام خلى بالك من نفسك حنان: حاضر يمر الوقت حتى استطاع الحاج محمد ان يأتى بمحامى شاطر ثم ذهبوه الى مغفر الشرطه ظابط محمد : ي نعم مين حضرتكم المحامى بكل ادب: معاك محامى حسين وكيل قضيه الانسه حياه الظابط ببرود: بنت مش هتخرج غير بكفاله وتسديد الديون المحامى: ي فندم الأب مستعد يتسجن مكان بنته بنت لسه صغيره الظابط: انتى هتعلمنى شغلى واهى هتتعرض ع نيابه كان مفروض نهارده بس اتأجلت بعد بكره وابقى اشهد براحتك ويلا عندي شغل كتير ثم خرج محامى مع الأب محمد: هنعمل اي ي أستاذ محامى: متخفش ان شاء الله بس ظابط دا منه لله هو ممكن يوديها ف داهيه الأب: داهيه لما تأخده حسبي الله ونعم الوكيل والله طول الليل بدعى عليه محامى: ان شاء الله خير ادعى لبنتك بس عند الظابط انده ي عسكري لمتهمه حياه العسكري: حاضر ثم اتى بها عسكري : اهيه ي فندم الظابط : بكره هتتعرضى ع نيابة وابوكى جيه هو ومحامى لو جاب وزير حتى لازم تخرجوه بكفاله او تسدده ديونه حياه ببكاء: والله انا قلت هسددها ف خلال سنه اي الافتري دا حرام عليكم هنسرق عشان تفرح ربنا ينتقم منك الظابط وهو يصفعها بالقلم: اخرسى حياه ببكاء وتضع يديها مكان الصفعه: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ظابط بغضب : شيلها من قدامى بدل ما اقتلها العسكري بخوف ع بنت: حاضر يلا ي حياه ثم ادخلها الزنزانه ظابط محمد : انا همشى انا خلصت عسكري : تمام ي فندم اتفضل ثم غادر واركب سيارته وبدأ ف تشغيل الأغانى الصاخبه الظابط : اقعدين يحسبونه عليا ههه ادفعوه واخلصوه قال اي انا ظالم عندما انتهى بكلامه تأتى عربيه نقل قضت على هذا الظابط اللعين الذي كان ظالما ف بنت بريئه ذي حياه وهذه كل نهايه ظالم تكون نهايته بمأساه نفس هذا الشكل ************************************ # yasmeen mohamed salama ? ايها القرءون ف صمت فوت وانت ماشى مش هتخصر حاجه يعنى ?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD